29-07-06

Frejus van 07-07-06 t/m 20-07-06 genieten

Deze vakantie door gebracht in het Franse Frejus.

Samen met wederom twee andere buurtgezinnen vertrokken wij op 7 juli naar het bijna altijd zonnige zuiden, met als tussenstop de plaatst Tournus net voor Lyon.In Tournus een hotel gereserveerd, het hotel zag er erg netjes uit en het was zeker nog niet oud. In de avond zijn we met 13 personen uit wezen eten op advies van een medewerker van het hotel. Een geweldige tent waar het van oud,s op de Franse slag ging, maar oke het is vakantie geen haast dus.

Zaterdag morgen eerst ontbijten daarna pleiten om de laatste 550 km te volbrengen. Met een lichte vertraging en de nodige stops waren we rond 17.00 uur in Fréjus bij de camping La Baume & La Palmeraie.

Fréjus is een zeer oude stad waar de Romeinen een belangrijke nederzetting hadden. Nu blijven er nog veel restanten over. Dat is dan ook de reden waarom Fréjus een bezoek waard is. Het amfitheater is nog steeds in gebruik. Er zijn ook nog resten te zien van de 40 km lange aquaduct.

In de daarop volgende dagen hebben we ons goed kunnen vermaken met als grootst vermaak zwemmen in het zwembad of aan het strand van Sint-Rafael en een dagje bakken in Aqualand waar zowel de kids als ouders een geweldige dag hadden.

Ook bij een uitstapje hoort een bezoek aan Saint-Tropez.

St-Tropez was een klein vissershaventje en is uitgegroeid tot een mondaine badplaats. Dit is vooral te danken aan de vele mediasterren. We vertrokken op zaterdag 15 juli in de vroege ochtend om een bezoek te brengen aan de markt aldaar, dankzij Rob die in deze omgeving vaak was geweest konden we makkelijk een parkeerplek vinden. De dames vonden deze markt leuk waar de heren zoals altijd anders over dachten want wij gingen al snel naar de haven om al het pracht en praal te bewonderen. Later op ie dag zijn we naar het strand geweest en in de avond toch nog even de door de haven gewandeld.

Natuurlijk ben ik ook nog een 3 tal keren wezen hardlopen maar dan ook niet meer dan 9 km per keer maximaal. Heuvel op en heuvel af natuurlijk weer om iets naar 6 uur in de morgen om de warmte voor te wezen. Ook heeft een deel van het gezelschap een wandeling in de bergen gemaakt en ik vond dat best gaaf, vaak loste ik om snel door te bikkelen en om hoog te wandelen met een gemiddelde van 5.5 km in het uur. Ook heb ik samen met Anniek een beste sprint berg op genomen  met een gmt van 10.5 km en bekaf toen we boven waren.

Op maandag 17 juli kwam het bericht dat mijn oma overleden was, niet helemaal onverwachts maar toch. Dit betekende dat wij ons vakantie adres twee dagen eerder moesten verlaten voor de begrafenis.  Maar voor ons een verlies maar voor haar zelf een verlossing.

Op dinsdag 18 juli zijn we met Kevin, Eelco, Björn, Ed en Connie en mijzelf naar Castellane bij de Du Verdon geweest om een rit door het wilde woeste water van de Du Verdon om te gaan HydroSpeed. Gehuld in een surfpak met extra jas en zwemvest en waterschoenen  en een piepschuim “bootje” je mee laten voeren door het water. Iedereen vond het geweldig alleen had ik een negatief gevoel over deze tocht. Ik was een paar keer flink over een paar rotsen geknald en dat vonden mijn knieën en rug niet echt fijn.  Ook heeft Tessa een leuke tocht gemaakt met paard rijden, op dat moment was het aardig aan het weerlichten. Voor iemand die nog nooit echt op een paard heeft gereden is het dan ook best even wennen, maar zonder kleerscheuren weer thuis gekomen.

Een van de dagelijkse evenementen was wel het koken, de volwassenen deden de voorbereidingen en de mannen gingen dan koken op de skottelbraai. Wat een super ding is dat zeg, zo hebben wij macaroni, nasi, gebakken aardappels met spekjes, pannenkoeken en spaghetti bereid. Na afloop moesten de kids dan afwassen wat uiteindelijk niet altijd van zelf ging maar dat is vanzelfsprekend.

Terug kijkend was het op en top genieten en kijken we weer uit naar het volgende jaar en het is geweldig om zulke buren te hebben. Jammer dat er een gaat verhuizen aan het eind van dit jaar.

13:51 Gepost door Richard.nl in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (1) | Tags: frankrijk, vakantie, frejus |  Facebook |

lekker lekker genoten lees ik wel!!